05/09/2010

Partnerski projekt szkół /Comenius Whole School Project


W obecnym roku szkolnym nasza szkoła - Zespół Szkół im. Anny Wazówny w Golubiu-Dobrzyniu - przystąpiła do realizacji programu w ramach projektu Comenius – Partnerskie Projekty Szkół. Projekt będzie realizowany przez dwa lata, czyli od 1 sierpnia 2010 do 31 lipca 2012.
Pierwszym działaniem było zorganizowanie w listopadzie 2009 roku wizyty przygotowawczej w naszej szkole.
Dokonaliśmy wówczas niezbędnych ustaleń dotyczących zakresu tematycznego projektu, metod i technik pracy, formy produktów końcowych. Po ustaleniu szczegółów i wypełnieniu formularza aplikacyjnego wszyscy cierpliwie czekali.... Abyśmy mogli zacząć realizację naszego projektu potrzebowaliśmy tylko akceptacji naszego wniosku. Na pod koniec czerwca 2010 roku poznaliśmy decyzję Agencji Narodowej w Polsce i w pozostałych krajach, która była pozytywna.
Projekt jest podzielony na części:
- Nasze dziedzictwo historyczne i naturalne.
- Energia i woda.
- Śmieci, ścieki i recykling,
- Odżywianie i dieta,
- Zdrowy tryb życia.

Zaplanowane cele będziemy realizować m.in. poprzez udział uczniów w wycieczkach do miejsc o szczególnym znaczeniu historycznym, przyrodniczym, do lokalnych ujęć wody i oczyszczalni ścieków, miejsc wytwarzania energii znajdujących się w najbliższej okolicy, odwiedzą lokalne wysypisko śmieci. Przeprowadzą własne badania dotyczące zanieczyszczeń oraz sposobów oczyszczania i uzdatniania wody. Na podstawie zebranych informacji od przewodników, z dostępnych źródeł, nauczycieli i zgromadzonych materiałów uczniowie wykonają prezentacje/filmy, ulotki/broszurki, postery o Historycznych/Przyrodnicze miejsca w naszym regionie, źródłach wody i energii w naszych krajach, odnawialnych źródłach energii, lokalnych źródłach energii w naszych okolicach, prawidłowej diecie i zdrowym trybie życia. Podczas Światowego Dnia Wody, Światowego Dnia Środowiska, Akcji Sprzątania Świata, Światowego Dnia Zdrowia uczniowie przygotują wystawy, kampanie np. Wyłączaj, Zakręcaj, Segreguj, wezmą udział w warsztatach ekologicznych i dyskusjach tematycznych. Przygotują opowiadania The importance of historical/natural heritage, Water in my life, What is a healthy way of living for you.
Przeprowadzą różnego rodzaju ankiety na temat zasobów i zużycia energii oraz wody, segregacji śmieci w gospodarstwie domowym, nawykach żywieniowych i zdrowego trybu życia oraz opracują ich wyniki. Prowadzona zostanie selektywna zbiórka puszek aluminiowych, butelek plastikowych i zużytych baterii. Przygotują prace plastyczne pt. Nature in danger. Zostanie opracowany i wdrożony innowacyjny plan, który pomoże rozpocząć lub poprawić recykling w szkole i w naszych domach.

No comments:

Post a Comment